Κυριακή, 3 Φεβρουαρίου 2013

ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ "ΚΡΙΣΙΣ" ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

  
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

"Κρίσις…" με τον Βαγγέλη Λιοδάκη
και τον Θανάση Βαλάσκα
στο χώρο τέχνης «Studio της οδού Πλαταιών», από 18 Φεβρουαρίου

Από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Αρκάδιου Λευκού
σε θεατρική διασκευή Αντώνη Παπαϊωάννου
και σκηνοθεσία Τόνιας Σταυροπούλου




Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα μυθιστορήματα, ενός ξεχασμένου σήμερα λογοτέχνη, η "Κρίσις…" του Αρκάδιου Λευκού, επίκαιρο όσο ποτέ, παίρνει θεατρική μορφή στο χώρο τέχνης, «Studio της οδού Πλαταιών»,  από 18 Φεβρουαρίου, μέσα από μια ενδιαφέρουσα προσωπική ερμηνεία του Βαγγέλη Λιοδάκη.
Το μυθιστόρημα, ένα σκληρό, μαύρο και σαρκαστικό αφήγημα κυκλοφόρησε το 1934 σε εποχή οικονομικής κρίσης και ξάφνιασε τους λογοτεχνικούς κύκλους για το εντελώς προσωπικό ύφος του συγγραφέα.
Αναφέρεται σ' έναν μισθοσυντήρητο υπάλληλο, ο οποίος σε πρώτο πρόσωπο διεκτραγωδεί και σαρκάζει την τραγική του οικονομική κατάσταση, αλλά καυτηριάζει και όσους ζουν πλουσιοπάροχα επειδή είχαν το θάρρος να κλέψουν δημόσιο χρήμα. Όπως και τώρα έτσι και τότε, η Κρίση, είχε σχεδόν τις ίδιες αιτίες, αλλά δεν ήταν και ίδια για όλους.

Η έλλειψη λυρικών στοιχείων, η αμεσότητα στην αφήγηση, η τόλμη για εκμυστήρευση ακραίων καταστάσεων, ο απόλυτος ρεαλισμός, συνθέτουν ένα  κείμενο ζωντανό, με δυνατές συγκινήσεις, πικρές αλήθειες και πολύ χιούμορ και σαρκασμό. 
Σημαντική παρουσία στην παράσταση αποτελεί η ζωντανή συμμετοχή του μουσικού και τραγουδιστή Θανάση Βαλάσκα που θα συνεισφέρει  με το μπουζούκι και τη φωνή του σ΄ ένα μουσικό κλίμα - σχόλιο της εποχής- μέσα από σπάνια παλιά τραγούδια που επιλέγουν με την Έλενα Φαληρέα.
Το μυθιστόρημα εξαντλημένο και σπάνιο πια σήμερα έχει γνωρίσει τρεις επιτυχημένες εκδόσεις και αποτελεί σημείο αναφοράς  πληθώρας κριτικών και μελετητών της λογοτεχνίας, μέσα στα χρόνια.

Η "Κρίσις…" έρχεται σα συνέχεια της προσπάθειας του Αντώνη Παπαϊωάννου και της Τόνιας Σταυροπούλου να μεταφέρουν στο θέατρο σπουδαία και σπάνια κείμενα της λογοτεχνίας μας, όπως είχαν κάνει με επιτυχία στην προηγούμενη δουλειά τους με τίτλο "Ο χορός των επίπλων" πάνω στο αυτοβιογραφικό κείμενο του ποιητή Ρώμου Φιλύρα "Η ζωή μου στο Δρομοκαϊτειο".

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: 

Συγγραφέας: Αρκάδιος Λευκός
Θεατρική Διασκευή: Αντώνης Παπαϊωάννου
Σκηνοθεσία; Τόνια Σταυροπούλου
Ερμηνεία: Βαγγέλης Λιοδάκης
Μουσική ερμηνεία: Θανάσης Βαλάσκας
Μουσική επιμέλεια: Θανάσης Βαλάσκας, Έλενα Φαληρέα
Επιμέλεια σκηνικού χώρου, κίνηση: Δημήτρης Ράϊκος
Κοστούμια: Έλενα Βαρδαβά
Φωτισμοί: Χάρης Δάλλας
Φωτογραφίες: Ζαφείρω Βλάχου
Αφίσα: Άρης Σοβώτης

Από 18/2 και κάθε Δευτέρα Τρίτη στις 9,15 με ελεύθερη είσοδο.

«Studio της οδού Πλαταιών» Πλαταιών 4 &Πειραιώς (Κεραμικός) 
Τηλ.: 2130058407

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ - βιογραφικό σημειώμα για τον συγγραφέα

Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του. 
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς. Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.  
Ο Αρκάδιος Λευκός τοποθετείται χρονικά στο χώρο της πεζογραφίας της Γενιάς του Τριάντα και το σύνολο του πεζογραφικού του έργου κινείται θεματικά γύρω από τη ζωή περιθωριακών ανθρώπινων τύπων με στοιχεία κοινωνικού προβληματισμού.

Ένα "τραγικό προσωπικό ημερολόγιο" ονομάζει τα έργα του Αρκάδιου Λευκού, ο Λεωνίδας Χρηστάκης και τον ίδιο τον Λευκό περίπτωση οικειοθελούς απομόνωσης τον ίδιο, αφού ήταν επίμονος εχθρός της δημοσιότητας
Τόνια Σταυροπούλου
Ημερομηνία: 13/02/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια: